Undervisningsinspektør Hans I Hansens Legat

Af "Undervisningsinspektør Hans I Hansens Legat" vil nogle legatportioner kunne uddeles til april 2003.

Legatet er oprettet af undervisningsinspektørens afdøde enke, Maren Hansen. Der uddeles legatportioner til lærere eller lærerinder i folkeskolen samt private grundskoler, som søger videreuddannelse på Danmarks Pædagogiske Universitet.

Ved legatuddelingen lægges vægt på, om en ansøger er kommet i økonomisk trang som følge af videreuddannelsen.

Ansøgningen skal være vedlagt redegørelse for ansøgerens økonomiske forhold herunder forskudsregistrering, relevante eksamensresultater og udtalelse af en lærer fra ansøgerens videreuddannelse på Danmarks Pædagogiske Universitet.

Ansøgning skal stiles til legatet og sendes til Rektor for Danmarks Pædagogiske Universitet, Emdrupvej 101, 2400 København NV. senest den 15.marts 2003. Legatets sekretær er Bente Lomholt tlf. 39663232-2551.