To nye udgivelser fra Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag

Med udgivelserne "Global Uddannelse - lokalt demokrati?" og "Pædagogiske værdier & religion" har forlaget udsendt to nye titler.

Global Uddannelse - lokalt demokrati? af Knud Jensen og Niels Rosendal Jensen (red.) er den tredje udgivelse i serien Pædagogisk Sociologi: International uddannelsespolitik er stærkt præget af en global diskurs, der fastsætter indhold og temaer i uddannelserne. Bogen ser bl.a. på hvordan  det allerede i dag er muligt at iagttage og vurdere nogle af globaliseringens konsekvenser for uddannelserne, samt hvordan flest muligt kan inddrages i diskussionen om globaliseringen.

Forlagets anden nyhed er Pædagogiske værdier & religion af Henrik Vase Frandsen (red.): Religion fremstilles ofte som et problem i de vestlige samfund, som en regressiv størrelse, noget, der sætter vore værdier under pres. I denne antologi vendes spørgeretningen om: Hvordan bidrager religion? Hvordan er religion en kvalificering af vore værdier?