Sidste frist for ansøgning til masteruddannelser med studiestart september 2003

Masteruddannelserne ved Danmarks Pædagogiske Universitet er tilrettelagt med henblik på, at voksne med lange eller mellemlange videregående uddannelser og erhvervserfaring skal have mulighed for at videreuddanne sig og udvikle nye kompetencer. Det er uddannelser på kandidatniveau, som forestås af forskere fra Danmarks Pædagogiske Universitet eller fra andre nationale eller internationale forskningsinstitutioner.

Formålet med uddannelserne er, at de studerende skal kvalificere sig til varetagelse af komplekse funktioner i virksomheder og på institutioner. Uddannelsen afsluttes med et masterprojekt, der skal tage udgangspunkt i den studerendes aktuelle arbejdssituation.

Masteruddannelserne er deltidsuddannelser tilrettelagt over to år, og en stor del af studiearbejdet er selvstændigt arbejde, hvilket betyder, at det er meget fleksibelt i forhold til arbejde, familieliv mv. Tilstedeværelse på universitetet vil typisk være to weekender og én uge pr. modul/semester. Den øvrige del af studiearbejdet baseres på e-learning og studiegruppearbejde.

Masteruddannelserne udbydes under lov om åben uddannelse. Der vil derfor være deltagerbetaling.

Masteruddannelser september 2003
Der optages nye studerende på alle universitetets masteruddannelser september 2003. Betingelsen for optagelse er en lang eller mellemlang videregående uddannelse samt mindst to års relevant erhvervserfaring.

Der er ansøgningsfrist den 2. juni 2003

Læs mere om masteruddannelserne her .