Nyt Asterisk om Generation Touch

Bliver børn smartere af smart teknologi? iPads, digitalkameraer og ny touch-teknologi rykker ind i skolen, ud i vuggestuens sandkasse og med børnehaven på tur. Er digitale medier nødvendige redskaber i det pædagogiske arbejde, eller er det bare hype? Det nye nummer af magasinet Asterisk stiller skarpt på Generation Touch, dvs. nutidens børn, der vokser op med skærme, man kan trykke på.

Featureartiklen tager fat på det aktuelle spørgsmål, om vi skal skærme børnene? En anden artikel ser på digital dannelse og det historiske samspil mellem medier og dannelse.

Læs også interview med den anerkendte teknologifilosof Don Ihde om mekanisk kærlighed, og få viden om ny forskning fra Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet i det nye nummer, bl.a. om ghettoliv i børnehøjde.

Download og abonner

Du kan downloade det nye og samtlige tidligere numre af Asterisk samt tegne gratis abonnement på

edu.au.dk/asterisk