Ny professor MSO i dansk som andetsprog

Lektor ph.d. Karen Lund er udnævnt til professor i dansk som andetsprog med særlige opgaver inden for forskningsområdet andetsprogstilegnelse og andetsprogspædagogik, herunder unge og voksnes tilegnelse af dansk som andetsprog.

Karen Lund vil i sin forskning fokusere på udviklingen af sprog- og læringsteorier og deres implikationer for andet- og fremmedsprogspædagogiske teorier og metoder.

Med afsæt i sociokognitive læringsteorier vil hun søge at afdække kompleksiteten i sprogtilegnelsesprocesserne hos unge og voksne i relation til de sociokulturelle kontekster, de indgår i blandt andet i deres uddannelse og arbejde.

Karen Lund skal fortsat lede og udvikle AU’s grund- og efteruddannelse af undervisere i dansk som andetsprog.

Hun holder fredag den 16. marts 2012 kl. 14 tiltrædelsesforelæsningen 'Dansk som andetsprog – forskning i et komplekst fagfelt' i Festsalen på Campus Emdrup.

Efterfølgende vil der være reception i Aulaen.