NCK holder konference om kompetenceudvikling

Viden der virker. Det er overskriften, når Nationalt Center for Kompetenceudvikling holder konference om voksen- og efteruddannelse fredag den 21. november.

Efteruddannelse er ikke bare vigtigt for den enkelte medarbejders udvikling. Det er også vigtigt for virksomhedernes udvikling. Men hvad ved vi egentlig om voksnes kompetenceudvikling?

Den 21. november slår Nationalt Center for Kompetenceudvikling dørene op for en heldagskonference om voksen- og efteruddannelse. Under overskriften 'Viden der virker' bliver deltagerne præsenteret for tendenser, erfaringer og effekter inden for voksen- og efteruddannelse.

Programmet vil veksle mellem præsentation af aktuelle forskningsresultater og konkrete erfaringer fra store offentlige og private virksomheder. Blandt andet vil medarbejderudviklingschef i TDC Lisbeth Øbo Willumsen fortælle om TDC's tilgang til medarbejderudvikling - strategi, organisering, uddannelser og netværk. Og forsker på DPU Steen Høyrup vil fortælle om sammenhængen mellem læringsformer og motivation.

Konferencen er et væsentligt element i NCK's formidling af anvendelsesorienteret viden om alle aspekter af voksen- og efteruddannelse - og vil fremover blive afholdt en gang om året.

Tid: Fredag den 21. november 2008 kl. 10-15.30

Sted: Vartov, Farvergade 27, 1763 København K

Tilmelding: Send mail til sekretariat@ncfk.dk

Pris: Gratis. Tilmelding er bindende.

Se program for konferencen

For yderligere oplysninger kontakt kommunikationskonsulent Mette Thornval

NCK drives af et konsortium under ledelse af Danmarks Pædagogiske Universitetsskole (DPU) ved Aarhus Universitet. Konsortiet har vundet etablering og drift af NCK for perioden 2008 - 2010 i EU-udbud fra Undervisningsministeriet.

Formålet med Nationalt Center for Kompetenceudvikling (NCK) er at styrke voksen- og efteruddannelsen og voksenvejledningen i Danmark. Visionen er, at NCK bliver det nationale kraftcenter for indsamling, systematisering og formidling af viden inden for disse områder.