Måling af resultater i pædagogisk arbejde

Kvalitetssikring og kvalitetsmåling er begreber, som er blevet almindelige i pædagogiske kredse, men de er langt fra populære alle steder. Professor Edward J. Mullen fra Colombia University tager pulsen på debatten ved en forelæsning 22. september.

Nogle pædagogiske kredse har været afvisende over for enhver tale om at indføre managementbegreber som kvalitetessikring og resultatsammenligning i seriøst pædagogisk arbejde - andre har øjnet nye muligheder i forbindelse med dokumenation og synliggørelse af det pædagogiske arbejde.

Ud fra et ønske om at kvalificere debatten og føre nye dimensioner ind i feltet har Institut for pædagogisk sociologi indbudt professor Edward J. Mullen fra Columbia University til at holde en gæsteforelæsning. Under overskriften "Outcome measurement in social work" vil Edward Mullen - der er professor på Columbia University School of Social Work Faculty og har arbejdet med udvikling af forskningsmetoder i forhold til det sociale og socialpædagogiske område - fremlægge sine erfaringer og overvejelser.

Ed Mullens forskning har allerede sat sine spor i Europa - f.eks. i Sverige, hvor forskere og praktikere har arbejdet med at skabe modeller for kvalitetsudvikling. Et andet væsentligt punkt har også nydt Mullens bevågenhed, nemlig at prøve at gå andre veje i samarbejdet mellem forskning og praksis.

Yderligere information om Mullen kan findes på hans personlige hjemmeside.

Forelæsningen finder sted mandag den 22. september kl. 14.00 til ca. 16.00 i lokale D 169. Alle er velkommen.