Læsning, matematik, naturfag - danske elever i international sammenligning

<P><SPAN class=textStd><A href="site.asp?p=924" target=_self>Læs om PISA-projektet</A></SPAN><BR></P><!--WYSIWYG-->

Hvor godt er danske unge forberedt på at møde fremtidens udfordringer sammenlignet med unge fra andre lande? Kan de analysere informationer fra omverdenen, kan de tage kritisk stilling og kan de forklare deres synspunkter?

I den danske rapport fra undersøgelsen: Forventninger og færdigheder, gives der en grundig beskrivelse af hvad der er blevet undersøgt, hvordan det er gjort, og hvordan de danske resultater ser ud i en international sammenhæng – med fokus på et nordisk perspektiv.

PISA 2000 undersøgelsen er første del af en række af internationale undersøgelser af unges færdigheder. PISA står for: Programme for International Student Assessment, og er en undersøgelsesrække iværksat af OECD.

""