Kvalificering til sundhedspædagogisk værdiafklaring

Ph.d.-forsvar ved cand.pæd. Karen Wistoft, d. 12. december kl. 13.00 - 16.00

Cand.pæd. Karen Wistofts ph.d.-projekt beskæftiger sig med sundhedsprofessionelles kommunikation og iagttagelser af værdier og andre forskelle gennem pædagogisk udviklingsarbejde. Det overordnede tema er værdier og sundhedspædagogik i sundhedsvæsenet. Projektet afdækker de sundhedspædagogiske kompetencer, som er en del forudsætningen for at kunne arbejde værdireflekteret. To forskningsbaserede pædagogiske udviklingsprojekter: "Sundhedsplejen ved en skillevej" og "Værdier i sundhedsarbejdet i Grønland" danner empirisk baggrund. Aktørerne er dels sundhedsplejersker, der beskæftiger sig med skolesundhedsarbejde i Københavns Kommune, og dels forskellige professionelle, der beskæftiger sig med sundhedsundervisning eller forebyggelse og sundhedsfremme i Grønland. Projektet nuancerer og differentierer aktørernes værdiiagttagelser og generer viden om dannelse i relation til sundhedspædagogisk værdiafklaring.

Tid:   D. 12. december kl. 13.00-16.00
Sted: DPU, lokale D169

Bedømmelsesudvalg:
Lektor Tine Rask Eriksen, Københavns Universitet
Lektor Gorm Harste, Aarhus Universitet
Professor Karsten Schnack, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole (formand)

Vejleder:
Lektor Jeppe Læssøe