Konference om Sundhedspædagogik og sundhedsundervisning i skolen 10. oktober 2013

Forskningscenter for sundhedsfremmende og bæredygtig skoleudvikling organiserer konferencen sammen med KOSMOS, Det nationale videncenter for børn og unges sundhed, kost og motion.

Tilmelding til konferencen: TILMELDING

Kort om konferencen
KOSMOS, Det nationale videncenter for børn og unges sundhed, kost og motion inviterer i samarbejde med Århus Universitet/DPU, Sund By Netværket og Odense Kommune til en konference den 10. oktober 2013 om sundhedspædagogik og sundhedsundervisning i grundskolen.

Målgruppe
Konferencen er tværfaglig og multidisciplinær, og målgruppen er således alle med tilknytning til og interesse for sundhedspædagogik og sundhedsundervisning i skolen ; fx lærere, pædagoger, skoleledere, politisk-administrative beslutningstagere, konsulenter, private aktører på området samt repræsentanter fra frivillige foreninger.

Konferencens tre overordnede mål
- Akademisk vidensformidling
- Dialog med andre aktører på skoleområdet
- Input til en fælles resolution