Kampen om troværdigheden. Forskning i formidling

Ph.d.-forsvar: Claus Holm

Fredag 7. september 2012,  kl. 14:00 - 17:00

Sted

Lokale D169 Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

(Dørene lukkes præcist)

Bedømmelsesudvalg:

• ?Lektor Jens Erik Kristensen (formand) Aarhus Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet
  • ?Professor Niels Åkerstrøm Andersen, Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS
  • ?Professor Yngve Troye Nordkvelle, Høgskolen i Lillehammer, Norge

Hovedvejleder:

• Professor Jens Rasmussen, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet

Afhandlingen udlånes på Danmarks Pædagogiske Bibliotek.

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) er vært ved en efterfølgende reception.

Abstract:
Afhandlingen ”Kampen om troværdigheden. Forskning i formidling” er en teoretisk og analytisk-empirisk undersøgelse af problemformuleringen: Hvordan etableres forholdet mellem forskning og forskningsformidling? Spørgsmålet behandles i afhandlingens tre hoveddele, der også er fysisk opdelt i tre dele. Den første del af afhandlingen – DEL I – er den del, du står og læser bagsiden af her. Mens den anden del kan læses i bogen Forståelsens rasen – om troværdig forskningsformidling (Holm 2006) og den tredje del kan læses i bogen Viden om uddannelse (Rasmussen m.fl. 2007).