Institutleder Hanne Løngreen skifter job

Hanne Løngreen stopper som institutleder for Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), når hun 1. december 2014 tiltræder en stilling som institutleder for Institut for Kommunikation, Virksomhedsstudier og Informationsteknologier på Roskilde Universitet.

Hanne Løngreen

Selvom det bliver på afstand, vil Hanne Løngreen som institutleder på Roskilde Universitet også fremover følge udviklingen af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU):

"Som del af Aarhus Universitet er der ingen tvivl om, at Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) i fremtiden vil styrke sin position yderligere med sin nationale identitet, forankret i en satsning på international anerkendt uddannelsesforskning. Netop instituttets nationale betydning og geografiske placering i både Vest-og Østdanmark giver et unikt udgangspunkt for uddannelsesforskningen. Jeg er derfor heller ikke i tvivl om, at jeg også som institutleder på Roskilde Universitet fortsat vil følge Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU)’s udvikling", siger Hanne Løngreen.

Johnny Laursen, konstitueret dekan på Faculty of Arts, Aarhus Universitet, beklager Hanne Løngreens afgang:

”Vi kommer på instituttet og på fakultetet til at savne Hannes varme og store personlige engagement, men vi har jo heldigvis lov til at glæde os over, at vi får mulighed for at møde hende i en ny rolle som samarbejdspartner på Roskilde Universitet,” siger han og fremhæver Hanne Løngreens store indsats de seneste år med at opbygge Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) indenfor de nye rammer på Aarhus Universitet.

”Det vil nu være nødvendigt at konstituere en institutleder for en overgangsperiode, da Faculty of Arts ligesom Aarhus Universitet er ved at afslutte en intern dialog om sin fremtidige organisering. Når denne proces er afsluttet, vil stillingen som institutleder blive slået op” siger Johnny Laursen.