DPUs direktør for Internationalisering udnævnt til æresdoktor i Vietnam

Vietnams Nationale Institut for Uddannelsesforskning tildelte fredag den 30. oktober ved en ceremoni under Asia-Europe konferencen i livslang læring i Nha Trang, Vietnam, Arne Carlsen æresdoktorgraden.

Instituttet er med 400 uddannelsesforskere samt master- og forskeruddannelser Vietnams største miljø for uddannelsesforskning. Akademisk Råd ved instituttet skriver i sin begrundelse, at Arne Carlsen har åbnet et nyt område for vietnamesisk uddannelsesforskning med forskning i livslang læring. Instituttet har efterfølgende besluttet at åbne en ny afdeling for forskning i livslang læring.

ASEMLLL Doctor hc cemeremony Dr. Loc and Arne Carlsen_30_Oct09
Dr Nguyen Loc, Vicegeneraldirektør på Vietnams Nationale Institut for Uddannelsesforskning tildeler Arne Carlsen æresdoktordiplomet. (Foto: H. Binh)