DPU udbyder tre nye masteruddannelser.

DPU har fået godkendt tre nye masteruddannelser til udbud fra 1. september 2001. Det er Master i Pædagogisk IT, Master i Sundhedspædagogik, samt Master i Voksenuddannelse.

Uddannelserne bygger på deltagernes arbejdslivserfaringer, og masterprojektet skal fortrinsvis omhandle forhold af relevans for deltagerens arbejdsplads.

Da der er tale om et nationalt udbud af uddannelser, vil modulerne være IT-baserede, og der vil være delvis udlagt undervisning/vejledning i Århus og Odense.

Uddannelserne er omfattet af lov om erhvervsrettet grunduddannelse og videregående uddannelse (videreuddannelsessystemet) for voksne. De udbydes som 2-årige deltidsuddannelser under lov om åben uddannelse. Prisen bliver henholdsvis 40.000-, 36.000-, og 30.000-.

Uddannelserne tilrettelægges delvis som korte, intensive forløb, så der kan søges statens voksenuddannelsesstøtte.

""