DPU-adjunkt med i Københavns ny integrationstænketank

En ny eksperttænketank skal afløse integrationsrådet i København. Tænketanken er netop nedsat af et enigt beskæftigelses- og integrationsudvalg i København. Blandt medlemmerne er Laura Gilliam, adjunkt ved Institut for Pædagogik på DPU, Aarhus Universitet.

Eksperttænketanken skal forsyne Københavns Kommune med forskningsbaseret viden, som de integrationspolitiske beslutninger kan bygge på. Formanden for tænketanken bliver Agi Csonka, direktør i Danmarks Evalueringsinstitut.

Laura GilliamBlandt eksperterne i tænketanken er Laura Gilliam, ph.d. og adjunkt ved DPU, Aarhus Universitet. Hun forsker i børneantropologi og skole-, identitets- og konfliktstudier og har bl.a. undersøgt identitet, ballade og muslimske fællesskaber blandt etniske minoritetsbørn i en dansk folkeskole.

De øvrige eksperter bliver professor i Statskundskab fra Aarhus Universitet Peter Nannestad, direktør i Als Research, Jacob Als Thomsen, og udviklingskonsulent Uzma Ahmed Andresen.

Tænketanken skal godkendes endeligt i Borgerrepræsentationen d. 20. maj og nedsættes herefter for en fireårig periode frem til udgangen af 2013.

Yderligere information

Læs pressemeddelelse fra Københavns Kommune