Dobbeltforelæsning om universitetspædagogik

Får studerende nok ud af undervisningen på universitetet, og er universitetsundervisere gode nok til at formidle deres viden? En dobbeltforelæsning på DPU 14. august vil tage spørgsmålene op.

DPU får besøg af to af Skandinaviens førende forskere inden for Universitetspædagogik: Professor Ference Marton fra Göteborg Universitet og professor Gunnar Handal fra Universitetet i Oslo.

Ference Marton vil tale om "Learning and awareness". Ference Marton har i en række undersøgelser vist, at mange studerende mangler forståelse for grundlæggende begreber inden for deres fag.

Gunnar Handal holder en forelæsning med titlen "Læreropgaven i akademiet – nogle perspektiver, udfordringer og forslag til strategier og forandring". Gunnar Handal har tidligere udgivet rapporten "Kritiske venner", hvor han foreslår, at universitetsundervisere kan benytte sig af "kritiske venner" til at forbedre deres pædagogiske kompentencer.

Dobbeltforelæsningen arrangeres i forbindelse med det igangværende forskningsprojekt UNIK (Universitetslæring og kompetencer), vis hovedtema er at undersøge og udvikle lærings-, studie- og arbejdsformer på de pædagogiske kandidatstudier på Danmarks Pædagogiske Universitet og Københavns Universitet.

Tid og sted: 14. august Kl. 15-17 i lokale D174. Læs yderligere omtale.