Claus Holm bliver konstitueret institutleder

Viceinstitutleder for forskning, lektor Claus Holm (ph.d.), Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), er 12. november blevet konstitueret som institutleder. Han afløser institutleder Hanne Løngreen, der 30.11. forlader AU til fordel for en stilling på RUC.

Den konstituerede dekan på Arts, Johnny Laursen, glæder sig til samarbejdet med Claus Holm, der er konstitueret som institutleder på Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) frem til sommeren 2015.

"Jeg er rigtig glad for, at Claus Holm har påtaget sig opgaven. Han nyder tillid og respekt hos medarbejderne på IUP, og jeg er sikker på, at Claus vil være en konstruktiv og klar IUP-stemme i fakultetsledelsen", siger Johnny Laursen og understreger, at der venter den konstituerede institutleder en stor og vigtig opgave med at deltage i den indledende opbygning af den nye organisation med afdelingsledere, og at bidrage til den fortsatte dialog om fakultetets fremtidige arbejdsform og struktur.

Claus Holm ser frem til opgaven.

"Sammen med instituttets medarbejdere og ledere glæder jeg mig til at etablere et institut med afdelinger og ved et fakultet, der har det klare succeskriterium, at der skal fuldt fokus på at skabe forskning og uddannelse af højeste kvalitet og relevans. Min forventning er, at instituttet som Danmarks største miljø for pædagogisk forskning og uddannelsesforskning fastholder stor gennemslagskraft  såvel internationalt som nationalt. Et godt IUP er vigtigt for den danske uddannelsesverden, ligesom det er vigtigt for den daglige arbejdsglæde", siger Claus Holm.

Claus Holm var fra 2007-2011 prodekan for formidling ved DPU, Aarhus Universitet.