Center for Børnelitteratur fylder 10 år

For ti år siden slog Center for Børnelitteratur for første gang dørene op for offentligheden. Den 21. november fejrer centeret fødselsdag med seminaret 'At samle og sprede viden om børnelitteratur'.

Center for Børnelitteratur har fra sin oprettelse og frem til i dag haft til formål at forske i og formidle børnelitteratur, at vedligeholde Danmarks Pædagogiske Biblioteks børnebogssamling samt at drive Forfatterskolen for børnelitteratur. Den 21. november fejrer centret sin 10 års fødselsdag.

Siden starten i 1998 har centret udgivet mere 20 bøger, bidraget til antologier og tidsskrifter, arrangeret en lang række nationale såvel som internationale seminarer og konferencer, udklækket to hold med mastere i børnelitteratur og fostret en række børnebogsforfattere.

Center for Børnelitteratur markerer sin fødselsdag med et seminar på Danmarks Pædagogiske Universitetsskolen fredag den 21. nov. kl. 10-15. Med overskrifter som "Historier om børnelitteraturens historie", "At skrive for børn. Forfatterskolen for Børnelitteratur" og "Skatte fra kælderen Danmarks Pædagogiske Biblioteks samling af børnelitteratur" vil centrets forskere præsentere deres viden om børnelitteratur.

Center for Børnelitteratur er først og fremmest en forskningsinstitution, men som det vil fremgår af seminarets brede palet af oplæg, er der en bredde i forskningen såvel som i centrets øvrige funktioner.

Læs mere om Center for Børnelitteratur
Se program

Seminaret er lukket for tilmeldinger, men pressen er velkommen. For yderligere oplysning, aftale om interview med  kontakt Anette Øster på tlf. 88 88 93 79 eller anette@dpu.dk