Jeg er uddannet religionssociolog og Ph.d. i pædagogik. Mine forskningsinteresser omhandler unges selvforståelser og uddannelseserfaringer i relations til kategorier såsom etnicitet, religion, klasse og køn. Derudover interesserer jeg mig for, hvordan diversitet og marginalisering bliver til i uddannelsesfeltet og hvilken rolle didaktiske og bredere samfundsrettede normer spiller heri.
Min aktuelle forskning omhandler unges studievalg og erfaringer med forskellige uddannelsers anerkendelses- og marginaliseringslogikker. Herunder hvordan markører som etnicitet/religion, klasse og køn får betydning og intersekterer, samt hvordan unges sociale relationer og fremtidsforventninger varierer og ofte flugter med traditionelle klasse- og statusmarkører.
Tidligere har jeg under projektet RESTORE (KU) arbejdet med flygtninges erindringer og møder med det danske velfærdssamfund.
Jeg arbejder aktuelt på forksningsprojektet Diverging Paths, der undersøger børn og unges valg af uddannelse. Herunder fokuserer jeg på unges oplevelser med og valg af uddannelse på tværs af hhv. erhvers- , professions- og videregående uddannelse.
Overordnet interesserer jeg mig her for de dynamikker der medvirker til reproduktionen af social, etnisk og kønnet ulighed i det danske uddannelsessystem.