Virkningsorienteret ungeindsats

Debatmøde med professor dr. Hans Uwe Otto, Bielefeld Universitet

Tirsdag 28. februar 2012,  kl. 15:00 - 18:00

Sted

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV. Lokale C001

Arrangør

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) - LFS - SL Storkøbenhavn - DS/SOF - og Psykologforeningen/SOF

Det er en temmelig entydig og i grunden retvisende oplevelse hos medarbejderne, at arbejdsgiverne pt. først og fremmest vil have effektmåling og "value for money".

Det kan vurderes som enten overgreb på professionens egne skøn og standarder (og dermed urimeligt) eller som politikeres ønske om at kunne varetage kravene fra regeringen og dermed også skatteborgernes tarv (hvilket kan betragtes som værende rimeligt).

Er det muligt at lade købmandslogikken mødes med den pædagogiske logik? Det vil blive diskuteret på dette debatmøde om det tyske forskningsprojekt "Wirkungsorientierte Jugendhilfe".

• Introduktion om forskningsresultater v/lektor Niels Rosendal
  • Professor dr. Hans Uwe Otto, Bielefeld Universitet, om forskningsresultatet på engelsk
  • Spørgsmål og debat

Der serveres frugt og vand i pausen.

Tilmelding med navn og tlf.nr. mailes til indblik280212@lfs.dk senest den 24. februar 2012.