Videnspolitik – mellem erkendelsesteori og organisationsteori

Ved mag.art David Budtz Pedersen, som er tilknyttet Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet og er tidligere medarbejder i Forsknings- og Innovationsstyrelsen

Fredag 28. oktober 2011,  kl. 11:15 - 13:45

Sted

Lokale A220 (Festsalen), Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Bacheloruddannelsens gæsteforelæsninger
Ordstyrer: Søren Ehlers

Videnspolitik har fået større og større prominens som politisk felt. Som følge af den stigende konkurrence om viden, uddannelse og teknologi er en række initiativer blevet introduceret i de offentlige vidensinstitutioner, der skal gøre dem i stand til at producere viden med relevans for samfundet, arbejdsmarkedet og erhvervslivet. I udgangspunktet er videnspolitik en samlebetegnelse for forskningspolitik, uddannelsespolitik, innovationspolitik, universitetspolitik og teknologipolitik.

Fredag den 28. oktober 2011 kl. 11:15-13:45
Lokale A220 (Festsalen), Tuborgvej 164, 2400 København NV.

Institut for Uddannelse og Pædagogik
Aarhus Universitet, Campus Emdrup