Underviser rettethed og teknologi i læreruddannelsens undervisningspraksis

2. WIP Seminar med ph.d.-studerende Ann-Thérèse Arstorp.

Tirsdag 26. august 2014,  kl. 14:00 - 16:00

Sted

Mødelokalet i Villaen på Emdrupvej 54, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, campus Emdrup, 2450 København

Seminaret tager afsæt i Ann-Thérèses ph.d.-projekt om teknologi i læreruddannelsen under Technucation.

Ph.d.-projektet udforsker læreruddannelsens underviseres undervisningspraksis med teknologi ud fra et etnografisk studie af undervisningen på en læreruddannelse. Den teoretiske vinkel er virksomhedsteoretisk og herudfra udforsker projektet, hvordan undervisernes rettethed i undervisningen har betydning for den måde de anvender og tænker om teknologien, men også den måde, som teknologien medierer på i undervisningen.

Diskutanter:
Seth Chaiklin, ph.d., forsker i Professionshøjskolen UCC.

Thomas Illum Hansen, ph.d., leder af Nationalt videncenter for læremidler, afdelingen Forskning og Innovation, University College Lillebælt.

Der er gratis adgang til seminaret.

Kontakt Ann-Thérèse Arstorp.