Tidligere anbragte unges skolegang og uddannelse

Konference den 7. februar arrangeret af forskningsprogrammet om Socialpædagogik og specialpædagogik på Institut for Uddannelse og pædagogik (DPU), Aarhus Universitet

Tirsdag 7. februar 2012,  kl. 13:00 - 16:00

Sted

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), lokale D169, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Socialpædagogik og specialpædagogik (SSIP)

På konferencen formidles de danske resultater fra det internationale forskningsprojekt ”Young people from a public care background pathways to education in Europe”.

Samtidig udkommer bogen Tidligere anbragte unge og uddannelse af Inge M. Bryderup og Marlene Q. Trentel fra forlaget Klim, der indeholder formidling af analyser af tidligere anbragte unges uddannelsesniveau og deres forløb i uddannelsessystemet. Herudover præsenteres indsigt i de forhold, der har betydning for de unges forløb, herunder deres skolegang, opvækstvilkår, anbringelseshistorier, fritidsliv samt deres motivation, planer og håb for fremtiden. Desuden belyses faktorer, der udgør henholdsvis en barriere og en støtte i forhold til, at tidligere anbragte unge fortsætter i uddannelse efter folkeskolen.

Formanden for Børns Vilkår, Peter Albæk, åbner konferencen, og bogens forfattere formidler efterfølgende centrale resultater fra undersøgelsen.

Pris 350 kr. - bogen ”Tidligere anbragte unge og uddannelse” er inkluderet i tilmeldingsprisen.

Tilmelding her