Sommerarrangement: Facilitering: Ledelse af møder der skaber værdi og mening

Bogpræsentation og reception i anledning af udgivelsen af Ib Ravns nye bog "Facilitering: Ledelse af møder der skaber værdi og mening", mandag den 20. juni 2011 kl. 14-16 på DPU, AU

Oplysninger om arrangementet

Mandag 20. juni 2011,  kl. 14:00 - 16:00

Sted

Ib Ravns nye bog om mødefacilitering præsenteres med oplæg, refleksion og samtale på et sommerarrangement på DPU i Emdrup.

Facilitering: Ledelse af møder der skaber værdi og mening præsenterer først ca. 40 praktiske teknikker til styring af form og proces på møder, så deltagerne på mødet oplever stor mening og sammen skaber værdi ud af mødet. Bogens anden del kasserer den klassiske sondring mellem autoritære møder og kollektivistiske møder og søger et nyt teoretisk fun­da­ment for moderne mødefacilitering i filosofisk procestænkning, forskning i spontan orden, positiv organisationsteori om mening i arbejdslivet samt det klassiske begreb euda­imonia, menneskers sam­blomstring.

Bogen bygger på et forsknings- og udviklingsprojekt, Møder der skaber værdi og mening, ud­ført af Nina Tange, Joan Rokkjær og forfatteren i samarbejde med tre offentlige og private virksomheder.

Efter et oplæg v. Ib Ravn får deltagerne lejlighed til at læse i bogen og drøfte den.

Bogen udgives af Hans Reitzels Forlag. Se forlagets hjemmeside om bogen og læs første kapitel her.

14.00
Velkomst og hilse på

14.10
Mødeledelse er død. Fugl Facilis rejser sig af asken. Oplæg v. Ib Ravn + fordøjelse