Åbent webinar: Skolen under coronapandemien

Danske resultater fra Responses to Educational Disruption Survey (REDS).

Mandag 21. februar 2022,  kl. 15:00 - 16:00
Foto: Colourbox.com

I 2020 aflyste skoler rundt om i verden undervisning med fysisk fremmøde, hvilket havde til formål at begrænse spredningen af coronavirus. Imidlertid fortsatte undervisningen under nye og anderledes betingelser med betydning for elevers læring og læringsforudsætninger. På dette webinar præsenteres de danske resultater fra Responses to Educational Disruption Survey (REDS) som er gennemført i samarbejde med International Association for the Evaluation of Student Achievement (IEA). Studiet er en international komparativ spørgeskemaundersøgelse med det overordnede formål at fremskrive viden om coronapandemiens indvirkning på skoler i globalt komparativt perspektiv. Der er indsamlet data fra elever i 8. klasse, lærere og skoleledere på tværs af 11 lande – herunder Danmark.

Tilmeld dig webinaret og få indsigt i hvordan elevernes trivsel, læring og læringsforudsætninger blev påvirket, samt hvilke foranstaltninger der blev implementeret under coronapandemien for at give elever fortsat mulighed for at deltage i undervisning.

Dansk deltagelse i REDS er finasieret af Børne- og Undervisningsministeriet (BUVM) samt Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet. Forskerne bag undersøgelsen er:

• Jacob H. Christensen, postdoc, DPU, National forskningskoordinator for REDS
  • Jeppe Bundsgaard, Professor, DPU
  • Christian C. Kjeldsen, Lektor, Viceinstitutleder, DPU
  • Morten Pettersson, Adjunkt, UCL

Program:

15.00 – 15.05: Velkomst

15.05 – 15.15: Intro til studiet

15.15 – 15.40: Tematisk præsentation af resultater:

• Undervisning, læring og støtte
  • Trivsel, sundhed og social ulighed
  • Overgangen til almindelig undervisning

15.40 – 15.45: Opsamling – Hvad har vi lært af REDS?

15.45 – 16.00: Spørgsmål og afrunding