Seminar om Forenklede Fælles Mål Dansk

Mød Lene Storgaard Brok og Jeppe Bundsgaard, der var en del af arbejdsgruppen, der udformede de forenklede Fælles Mål for dansk, og repræsentanter fra en række forskellige aktører, der har erfaringer med at arbejde med målene.

Tirsdag 5. april 2016,  kl. 10:00 - 14:30

DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København

Lene Storgaard Brok og Jeppe Bundsgaard var en del af arbejdsgruppen, der udformede de forenklede Fælles Mål for dansk. Nu har målene snart været ude i verden et par år, og det kunne være interessant at mødes som fagområde og diskutere, hvad erfaringerne med de nye mål er, hvad "det nye" danskfag er og ikke er, og hvad der fungerer og ikke fungerer. Derfor er repræsentanter fra en række forskellige aktører (forlag, cfu-konsulenter, kommunale konsulenter, lærere, læreruddannere), der har erfaringer med at arbejde med målene, inviteret til at deltage i et seminar om forenklede Fælles Mål, dansk.

Seminaret er tilrettelagt således, at to repræsentanter fra hvert "område" holder et tyve minutters oplæg der forholder sig til følgende punkter:

• erfaringer med at arbejde med FFM
  • opfattelse af hvad dansk er nu
  • kritik af FFM som de er nu
  • bud på hvordan FFM kunne blive bedre

Efter hver gruppe af to oplæg stiller vi (Lene og Jeppe) spørgsmål til oplægsholderne. Som afslutning på dagen har alle deltagere og tilhørere mulighed for at deltage i en plenumdebat.

Praktisk info
Tilmelding: Her
Pris: 145 kr. som inkluderer kaffe, the, frugt og sandwich

9:30- 10:00