Seminar: Innovationspsykologi

Institut for Uddannelse og pædagogik inviterer til et halvdagsseminar i anledning af udgivelsen af den nye bog 'Innovationspsykologi'

Fredag 28. september 2012,  kl. 13:00 - 16:00

Sted

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Tuborgvej 164, lokale D170, 2400 København NV

Innovation fremskrives i stigende grad som et vigtigt samfundsmæssigt anliggende for politikere, administratorer, ledere og medarbejdere. Bogen Innovationspsykologi giver en række bud på, hvordan socialpsykologi kan belyse og bidrage til ambitioner om innovation i offentlige institutioner og private virksomheder. Bogen beskriver fænomenet, kritiserer og drøfter facilitering.

Mød nogle af forfatterne

13.00-13-30: Mads Bendixen: Performativ tilgang til innovation

13.30–14.00: Thea Mikkelsen: Usynlige aspekter af innovation

14.00-14.30: Pause med kaffe, te og kage

14.30-15.00: Arne Vestergaard: Innovation og individuation

15.00-15.30: Niels Christian Mossfeldt Nickelsen: Innovation som regression

15.30-16.00: Spørgsmål, kommentarer, diskussion og afslutning

Forfatterne bag bogen er alle psykologer, og mange af dem har omfattende træning bag sig både som forskere og konsulenter. Bogen åbner op for en række kildne spørgsmål knyttet til målet om at skabe et innovativt samfund.

Arrangementet er gratis men tilmelding er nødvendig da vi har pladsproblemer. Tilmeld dig her

Det er muligt at købe bogen i forbindelse med seminaret