"SALMER FRA KØKKENET" og "AT HOME IN THE WORLD" - etnografiske film

Anden af tre filmsessioner, hvor vi viser film og diskuterer idéen med visuelt at ville forske i og formidle indsigt i remote places og andre kulturers levemåder.

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 11. november 2014,  kl. 14:00 - 17:00

Sted

Lokale A303, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

SALMER FRA KØKKENET (SALMER FRA KJØKKENET) - 92 min. af Bent Hamer
Den svenske husmoders adfærd i køkkenet er for længst beskrevet og kortlagt i den mindst detalje af Hemmens Forskningsinstitut, så nu vender instituttet mod nye mål: Kortlægningen af enlige mænds adfærd i køkkenregionerne. Den lille norske flække Landstad udvælges og afsted drager 18 observatører for 24 timer i døgnet at følge forsøgsgruppen.

AT HOME IN THE WORLD - 63 min. af Rossella Ragazzi
The film is a portrayal of Else Marie Juliussen, living on one of the northernmost islands in North Norway, Sørøya. This ethnographic documentary is a filmed field study based on one life-story - that of Else Marie Juliussen, a woman in her 70s living in Sørøya in northern Norway. Through 'participant observational' filmmaking, the documentary introduces the audience to Else's life and daily duties, her personal concepts of curing and healing and her spiritual bond with the environment.

Se hele programmet for de tre filmsessioner.

Alle interesserede er velkomne.

Ida Wentzel Winther og Mads Middelboe Rehder