DPU

Aarhus Universitets segl

Psykoanalytiske perspektiver på det pædagogiske

Debatmøde med forfatterne til temaet i Dansk Pædagogisk Tidsskrift nr. 3/2011

Oplysninger om arrangementet

Tidspunkt

Tirsdag 8. november 2011,  kl. 16:30 - 19:00
  • Tirsdag den 8. november 2011 kl. 16,30-19
  • Festsalen, lokale A 222
  • Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU)
  • Tuborgvej 164, 2400 København NV

DpT og Institut for Uddannelse og Pædagogik, DPU, inviterer til et debatmøde med forfattere til temaet i nr. 3/2011 om

Psykoanalytiske perspektiver på det pædagogiske

I temaet indgår følgende artikler:

  • Kirsten Hyldgaard: Hvorfor tænker vi? Og hvornår er vi dumme?
  • Thomas Gitz-Johansen: Pædagogik mellem tilpasning og vækst – en eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis
  • Helle Bjerg: Når lysten træder i karakter - om karaktergivning i ideologikritisk perspektiv
  • Hanne B. Nielsen og Hanne Vivike: Sandplay: En pædagogisk metode
  • Steen Visholm: Psykodynamisk læringsteori og oplevelsesbaseret læring
  • Linda Lundgaard Andersen: Pædagogisk feltarbejde i et psykoanalytisk perspektiv

På mødet vil en del af temaets artikler blive fremlagt, og der vil være lejlighed til at diskutere psykoanalytiske perspektivers relevans for det pædagogiske felt i en bestræbelse på at levendegøre temaet og videreudvikle det.

Der er fri adgang for alle interesserede

DpT nr. 3 vil kunne købes på stedet for 100 kr.

Yderligere oplysning om DpT og abonnement på www.dpt.dk