Psykoanalytiske perspektiver på det pædagogiske
Debatmøde med forfatterne til temaet i Dansk Pædagogisk Tidsskrift nr. 3/2011
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
- Tirsdag den 8. november 2011 kl. 16,30-19
- Festsalen, lokale A 222
- Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU)
- Tuborgvej 164, 2400 København NV
DpT og Institut for Uddannelse og Pædagogik, DPU, inviterer til et debatmøde med forfattere til temaet i nr. 3/2011 om
Psykoanalytiske perspektiver på det pædagogiske
I temaet indgår følgende artikler:
- Kirsten Hyldgaard: Hvorfor tænker vi? Og hvornår er vi dumme?
- Thomas Gitz-Johansen: Pædagogik mellem tilpasning og vækst – en eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis
- Helle Bjerg: Når lysten træder i karakter - om karaktergivning i ideologikritisk perspektiv
- Hanne B. Nielsen og Hanne Vivike: Sandplay: En pædagogisk metode
- Steen Visholm: Psykodynamisk læringsteori og oplevelsesbaseret læring
- Linda Lundgaard Andersen: Pædagogisk feltarbejde i et psykoanalytisk perspektiv
På mødet vil en del af temaets artikler blive fremlagt, og der vil være lejlighed til at diskutere psykoanalytiske perspektivers relevans for det pædagogiske felt i en bestræbelse på at levendegøre temaet og videreudvikle det.
Der er fri adgang for alle interesserede
DpT nr. 3 vil kunne købes på stedet for 100 kr.
Yderligere oplysning om DpT og abonnement på www.dpt.dk