Online-seminar: Hvad kan erhvervsskoler lære af hinandens udviklingsarbejde?

På dette online-videndelingsseminar udveksler 6 erhvervsskoler fra Polen, Ungarn, Slovakiet og Tjekkiet erfaringer fra deres deltagelse i DPU-udviklings- og forskningsprojektet ’Sustainable Culture for Change'.

Tirsdag 5. oktober 2021,  kl. 09:00 - 16:45

Online-seminar

DPU, Aarhus Universitet

Hvad kan 6 erhvervsskoler, som alle arbejder med kvalitetsudvikling lære af hinanden? Hvordan kan videndeling være med til at styrke bæredygtigheden af skolernes udviklingsprojekter?

Disse spørgsmål søger vi svar på til dette online-videndelingseminar, hvor 6 erhvervsskoler fra Polen, Ungarn, Slovakiet og Tjekkiet udveksler de erfaringer, som de har gjort sig gennem de seneste to års udviklingsarbejde. Hver skole har arbejdet med sine egne udviklingsmål og sine egne aktiviteter, men fælles for de 6 erhvervsskoler er, at de indgår i forsknings- og udviklingsprojektet ’Sustainable Culture for Change’. Projektet har bidraget til at skolerne arbejder med forandringsprocesserne på en særlig måde, som skal styrke forandringernes bæredygtighed.

”Den viden og de erfaringer, vi får med projektet, kan også komme danske erhvervsskoler til gode – og i det hele taget alle organisationer, der har delt den erfaring, at forandring og udvikling kan gå i sig selv igen, når projektet er slut, pengene brugt og konsulenterne taget hjem. Med vores projekt opbygger vi konkret viden om, hvordan nye tiltag - ikke mindst de pædagogiske - kan implementeres på erhvervsskolerne, og i videre perspektiv, hvordan forandringskultur i organisationer kan blive bæredygtig,” siger Susanne Gottlieb, ekspert i international erhvervsskoleudvikling og deltager i projektet for DPU, Aarhus Universitet.

Seminaret afprøver en ny måde at opsamle og dele internationale erfaringer fra udvikling og forskning.

Oplægsholdere: Bjarne Wahlgren, Susanne Gottlieb, Katrine Puge, Line Lindhardt, alle DPU, Aarhus Universitet.

Læs mere på projektets hjemmeside