Mindfulness for børn og unge

Gå-Hjem-Møde i samarbejde med Dansk Psykologisk Forlag.

Oplysninger om arrangementet

Mandag 22. august 2016,  kl. 16:00 - 18:00

Sted

Festsalen - lokale A220, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Interessen for at anvende mindfulness til børn og unge er stærkt stigende. Kom og hør, hvordan mindfulness kan styrke børn og unges modstandsdygtighed, skabe øget koncentration, mere nærvær og mere ro og balance i en selv og i samværet med andre.

Denne eftermiddag kan du blandt andet høre oplæg ved Sabrina Justesen Leoni, forfatteren bag Mindfulness med børn. Sabrina fortæller, hvordan du kan styrke børn og unges modstandsdygtighed gennem mindfulness. Desuden kan du høre oplæg ved Lone Ross Nylandsted, forfatteren bag Generation præstation. Lone fortæller om, hvordan man ved hjælp af mindfulness kan hjælpe unge med at navigere i en hverdag fuld af præstationspres, således at stress, præstationsangst og nedtrykthed kan afhjælpes og undgås. Anne Maj Nielsen, Associate Professor, DPU, holder også oplæg på dagen. Anne Maj fortæller om, hvad forskningen viser om de gode virkninger ved mindfulness, og hvad der kan være problematisk, fx ved anvendelse af mindfulness i pædagogiske sammenhænge som dagtilbud og skole.

16.00    Velkomst ved Dansk Psykologisk Forlag
16.05    Mindfulness med børn ved Sabrina Justesen Leoni
16.35    Pause med forfriskninger
16.45    Hvad forskningen viser om mindfulness i pædagogisk sammenhæng ved Anne Maj Nielsen
17.15    Mindfulness for unge ved Lone Ross Nylandsted
17.45    Spørgsmål og afrunding
18.00    Tak for i dag

Det vil naturligvis være muligt at købe bøger af de to forfattere til særpris på dagen.

Pris og tilmelding
Det er gratis at deltage og arrangementet er åbent for alle, men af praktiske hensyn beder vi dig sende en tilmelding til info@dpf.dk senest den 17. august 2016.