Literacy i overgangen fra børnehave til skole
Andet WIP-seminar for ph.d.-stipendiat Anders Skriver Jensen
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
- 14. oktober, kl. 13-15
- Institut for Uddannelse og Pædagogik
Tuborgvej 164, 2400 København NV. - Lokale A416
Dette ph.d.-projekt sigter på at skabe ny viden om literacy som et tværgående didaktisk anliggende på tværs af børnehave, SFO og indskoling. Fokus er på pædagogers og læreres syn på literacy; både som en decideret didaktisk udfordring, som aspekter af en alsidig hverdag, men også som et (potentielt) tema i overgangspædagogikken. Gennem interviews og observationer har projektet udforsket en gruppe pædagoger og lærere som samarbejder om overgangen fra børnehave til skole i et skoledistrikt i en forstad til København.
På WIP-seminaret fremlægges og diskuteres fortrinsvist problemstillinger relateret til analysestrategier på tærsklen mellem Didaktik og postmoderne perspektiver. Hvilke (didaktiske) muligheder og begrænsninger er der f.eks. i såkaldte ’data-digte?’
Ekstern opponent: Lektor Jette Kofoed, Aarhus Universitet
Hoved-vejleder: Lektor Stig Broström, Aarhus Universitet
Materiale udsendes d. 30. september, og kan rekvireres ved tilmelding hos asje@dpu.dk