Literacy i overgangen fra børnehave til skole

Andet WIP-seminar for ph.d.-stipendiat Anders Skriver Jensen

Fredag 14. oktober 2011,  kl. 13:00 - 15:00
  • 14. oktober, kl. 13-15
  • Institut for Uddannelse og Pædagogik
    Tuborgvej 164, 2400 København NV.
  • Lokale A416

Dette ph.d.-projekt sigter på at skabe ny viden om literacy som et tværgående didaktisk anliggende på tværs af børnehave, SFO og indskoling. Fokus er på pædagogers og læreres syn på literacy; både som en decideret didaktisk udfordring, som aspekter af en alsidig hverdag, men også som et (potentielt) tema i overgangspædagogikken. Gennem interviews og observationer har projektet udforsket en gruppe pædagoger og lærere som samarbejder om overgangen fra børnehave til skole i et skoledistrikt i en forstad til København.

På WIP-seminaret fremlægges og diskuteres fortrinsvist problemstillinger relateret til analysestrategier på tærsklen mellem Didaktik og postmoderne perspektiver. Hvilke (didaktiske) muligheder og begrænsninger er der f.eks. i såkaldte ’data-digte?’

Ekstern opponent: Lektor Jette Kofoed, Aarhus Universitet

Hoved-vejleder: Lektor Stig Broström, Aarhus Universitet

Materiale udsendes d. 30. september, og kan rekvireres ved tilmelding hos asje@dpu.dk