Konference: KIDS - Hvordan kan man måle kvalitet i daginstitutioner?

Konference i København med præsentation af KIDS – et evalueringsredskab til vurdering og udvikling af kvalitet i daginstitutioner.

Torsdag 13. november 2014,  kl. 13:00 - 16:45

Sted

Festsalen A220, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Når man træder ind i en daginstitution, vil man som oftest umiddelbart mærke,
om man føler sig godt tilpas. Men hvad er det, som man lægger mærke til? Hvad er pædagogisk kvalitet egentlig? Kan man identificere de faktorer, der fører til pædagogisk kvalitet i en daginstitution? Hvordan kan pædagogisk kvalitet måles?

Forskere ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) har nu i samarbejde med Slagelse Kommune udviklet et nyt forskningsbaseret evalueringsredskab ”KIDS” til vurdering og udvikling af kvalitet i daginstitutioner.

Konferencen er en præsentation af KIDS redskabet. Den teoretiske og forskningsmæssige baggrund og udvikling samt afprøvning og muligheder for at anvende redskabet til evaluering og dokumentation, udvikling og planlægning af det pædagogiske arbejde.

Konferencen i København henvender sig til pædagoger, pædagogiske konsulenter, beslutningstagere i de kommunale forvaltninger og på det politiske niveau, faglige organisationer og alle andre med interesse for feltet.

12.00-13.00
Registrering

13.00-13.10
Velkomst v/Charlotte Ringsmose,

13.10-13.40
Baggrund /dagtilbudschefen fra det kommunale perspektiv Centerchef Berit Vilsbøll, Center for Dagtilbud, Slagelse kommune.

13.40-14.25
Om den teoretiske og forskningsmæssige baggrund for KIDS v /Grethe Kragh-Müller

14.25-15.00
Pause med kaffe/te, networking