Integration and inequality: Lessons from the Netherlands

Åben forelæsning ved Michael Meery, professor ved University of Amsterdam.

Torsdag 27. oktober 2011,  kl. 10:00 - 12:00

CESAU inviterer i samarbejdet med området for Pædagogisjk Antropolgi ved Institut for uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, til åben forelæsning.

Tid og sted

27. oktober, kl. 10.00-12.00, Lokale A401, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV.

Michael Merry er professor i uddannelsesfilosofi og er tilknyttet Institute for Migration and Ethnicity Studies ved University of Amsterdam.

Merry har gennem en lang årrække beskæftiget sig med uddannelse, segregering, immigration, minoriteter, stigma og identitet, med et særligt fokus på muslimske minoriteter i Holland. Han er forfatter til Culture, Identity and Islamic Schooling: A Philosophical Approach (2007), og medredaktør af Citizenship, Identity and Education in Muslim Communities: Essays on Attachment and Obligation (2010).

Merry er på Institut for Uddannelse og Pædagogik i forbindelse med workshoppen Making European Muslims (28.- 29.10).

Laura Gilliam
E: lagi@dpu.dk