HVERDAGSLIV – levet og filmet på Christiansø

Oplysninger om arrangementet

Fredag 14. december 2012,  kl. 10:00 - 12:00

Sted

Lokale C001 eller Aula, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Filmen ”Børns hverdagsliv - en etnografisk film fra Christiansø” (af Ida W. Winther) er et resultat af et filmet feltarbejde i 2001, som sætter fokus på børnenes hverdagsliv på Christiansø, som ligger i klippekanten af Danmark - 1 times sejlads øst for Bornholm. I 2011 boede der 100 faste beboere, hvoraf 25 er børn i alderen ½-13 år. Der er ingen daginstitutioner og kun ganske gå jævnaldrende legekammerater. Efter filmen, som tager 53 minutter, uddyber Ida sine forsknings- og filmmetoder og fortæller om hvordan hverdagsliv kan studeres med et kamera i hånden, og ligeledes hvad et sådant studie kan bibringe af viden.

Alle studerende og ansatte er velkomne.

Læs mere om fællesforelæsninger og studiekredse på Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) her.