Fusion i universitetsverdenen: Skabelsen af det nye AU, dets strategi og struktur

Forelæsning ved Dr. Oecon Børge Obel, PhD, Center director and professor Program director EMBA, Business and Social Sciences, Aarhus University.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 17. september 2014,  kl. 10:30 - 12:30

Sted

OBS lokaleændring til lokale A124, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Foredraget vil kort beskrive udviklingen fra universitetsloven i 2003 til i dag. Beskrivelsen omfatter ændringen med ansatte ledere og dermed ændret beslutningssystem. Specielt vil beslutningerne i 2006 om at fusionere en række institutioner blive behandlet.

Udviklingen på Aarhus Universitet i perioden 2010 til i dag vil blive analyseret ud fra et organisationsdesign perspektiv. Specielt vil analysen fokuserer på forholdet mellem strategien og designet. Desuden vil problemstilligner vedrørende implementering af designet blive berørt.

Der er gratis adgang til forelæsningen.

Arrangeret af forsknigsprogrammet EPOKE