Fra snublesten til byggesten. Matematikdidaktiske muligheder

Bogreception for ny bog om Matematikdidaktik er ude nu. Kom til og hør en række oplæg fra forfattere og redaktører til bogen.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 12. februar 2016,  kl. 14:30 - 17:00

Sted

Lokale D170, DPU, Aarhus Universitet, campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Denne bog fremstiller en række cases, hvor gymnasielærere i matematik på baggrund af en særlig forskningsbaseret videreuddannelse som matematikvejledere er blevet i stand til at hjælpe elever med sådanne læringsvanskeligheder. Det er de pågældende læreres egne fremstillinger og analyser, som udgør bogens kerne. Kapitlerne repræsenterer forskellige dyk ned i vanskelighederne i matematiklæringens ocean. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats forblev uoverstigelige, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier. Bogen indledes med et kapitel, der introducerer til de temaer, bogen omhandler og til det teoretiske og praktiske grundlag, den hviler på.

Program:

14.30-15.00: Registrering og udlevering af bog
15.00-15.10: Forlaget Frydenlund byder velkommen

15.10‐15.30:

Oplæg ved bogens redaktører:
Mogens Niss, Roskilde Universitet
Uffe Thomas Jankvist, DPU, AU
15.30-15.50:

Forfatteroplæg ved:
Anders Torp, Frb. Gymnasium
Klaus Bruun Pedersen, Ørestad Gymnasium

15.50-16.10:

Forfatteroplæg ved:
Mette Bendix Lomholt, Roskilde Tekniske Gymnasium
Morten Stoklund Larsen, Roskilde Tekniske Gymnasium
16.10-17.00: Reception

Tilmeld dig her.

Det koster 140 kr. at deltage, og du får bogen med i købet, den udleveres til dig på dagen.