Forskning i læring, madkundskab, smag og trivsel i skolen

Tiltrædelsesforelæsning ved professor (MSO) Karen Wistoft, DPU.

Fredag 22. januar 2016,  kl. 14:00 - 15:00

Sted

Lokale D169, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Karen Wistoft har i en årrække fordybet sig i mental sundheds-pædagogik og har i de seneste år kastet sig over folkeskolens nye fag, Madkundskab, samt udvikling af en ny smagspædagogik.

Karen Wistoft er en del af centerledelsen i det tværvidenskabelige center Smag for Livet, hvis overordnede formål er at skabe betingelser for, at børn og unge tager ejerskab til smagen. Karen Wistoft har været formand for skrivegruppen bag det nye fag Madkundskab i folkeskolen og medredaktør på børnekogebogen Mit Kokkeri.

Karen Wistoft er desuden dybt engageret i forskning i det kulinariske skolehaveprogram Haver til Maver, i udeskole samt i børn og natur.

Tiltrædelsen som professor (MSO) er et led i DPU’s prioriterede forskningsstrategi, og Karen Wistoft skal i de kommende år lede og sikre instituttets pædagogiske forskning i madkundskab, smag og trivsel i skolen.

Efter forelæsningen står instituttet for en reception.

Der er gratis adgang, men af praktiske hensyn bedes man tilmelde sig her.