Formidling af børnelitteratur til småbørnsfamilier i et situationelt perspektiv

WIP-seminar ved Ph.d.-stipendiat Frederikke Winther

Oplysninger om arrangementet

mandag 12. september 2011, kl. 13:00 - . kl.
  • 12. september kl. 13-15
  • Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
    Tuborgvej 164, 2400 København NV.
  • lokale A407
  • Ph.d.-stipendiat Frederikke Winther, Center for Børnelitteratur, DPU/AU

Ekstern opponent: Adjunkt Christine Isager, KU

Intern opponent: Lektor Ida Winther, DPU/AU

Vejleder: Lektor, ph.d., centerleder Nina Christensen, Center for Børnelitteratur, DPU/AU

Bivejleder: Lektor, ph.d. Signe Pildal Hansen, institut for pædagogik DPU/AU

I den empiriske del mit ph.d.-projekt undersøger jeg forskellige formidlingspraksisser knyttet til det børnelitterære formidlingsprogram Bogstart. Undersøgelsen gennemføres med en særlig opmærksomhed på formidlernes holdninger, erfaringer og refleksioner i mødet med de småbørnsfamilier, der er programmets målgruppe. Mit fokus på formidlernes aktivitet og overvejelser er motiveret af en retorisk tilgang til feltet, ifølge hvilken formidling er en intentionel og social handling, og en given formidlingspraksis derfor altid vil afhænge af, hvem der formidler, og med hvilke holdninger og hensigter, de formidler. Projektet forventes afsluttet december 2011.

På wip-seminaret sættes fokus på afhandlingens analytiske afsnit; håndteringen af datamaterialet, analysens struktur og undersøgelsens resultater.

Tilmelding: fw@dpu.dk

Diskussionsoplæg udsendes en uge før seminaret.