Forholdet mellem personligt og fagligt indhold, som det kommer til udtryk under vejledningssamtalen ved universitetet

WIP-Seminar. Ph.d.-stipendiat Søren S. E. Bengtsen

Fredag 16. december 2011,  kl. 12:00 - 14:00

Tuborgvej 164, 2400 København NV, lokale A416

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet
  • 16. december 2011, kl. 12.00-14.00
  • Institut for  Uddannelse og Pædagogik (DPU)
  • Tuborgvej 164, 2400 Kbh.NV. Lokale A416

Ph.d.-studerende ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Søren S. E. Bengtsen afholder sit andet og sidste WIP-seminar.
Seminaret tager udgangspunkt i projektets emneafgrænsning, forskningsspørgsmål og præsentation af teoretiske forforståelser på området. Mere præcist handler det om, hvordan vejledningslitteraturen og den almene universitetspædagogik traditionelt har begrebsliggjort forholdet mellem personligt og fagligt indhold af konkrete vejledningssamtaler. Der vil blive diskuteret, hvorledes man med fordel kan begrebsliggøre personlige og faglige dimensioner af konkret undervisings- og vejledningspraksis på et abstrakt og alment niveau, samt hvilke begrænsninger dette kan have i forhold til begrebsligt at kunne rumme individuelle og specifikke dimensioner af det konkrete vejledningsmøde.

Program og materiale vil blive sendt ud senest to uger før arrangementet.
Tilmelding til: Søren Bengtsen på ssbe@dpu.dk

Til stede under seminaret:
Hovedvejleder: Lektor Søren Kruse, DPU, AU
Bivejleder: Lektor Finn Thorbjørn Hansen, DPU, AU