Flersprogede børns forståelser af sprog og literacy i forskellige literacy-rum

Første WIP-seminar for ph.d.-studerende Line Møller Daugaard

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 8. november 2011,  kl. 13:00 - 15:00
  • Tirsdag d. 8. november 2011 kl. 13-15
  • Aarhus Universitet
    Institut for Uddannelse og Pædagogik
    Tuborgvej 164, 2400 København NV
  • Lokale A 414

I ph.d.-projektet ”Flersprogede børns forståelser af sprog og literacy i forskellige literacy-rum” udforskes sprog- og literacyundervisning i arabisk, dansk, dari, engelsk, pashto og somali, som den udfolder sig omkring en 2. klasse på en dansk folkeskole. Til dette første WIP-seminar sættes der fokus på rummet for sproglige analyser i etnografisk inspireret forskning. Hvordan kan man metodisk, teoretisk og analytisk fange det forhold, at sproglige praktikker på den ene side er situerede i konkrete stedslige lokaliteter og på den anden side er med til at skabe rum?

Hovedvejleder: Helle Pia Laursen, Aarhus Universitet
Eksterne discussants: Eva Gulløv, Aarhus Universitet og Martha Sif Karrebæk, Københavns Universitet

Tilmelding til Line Møller Daugaard på lida@viauc.dk senest d. 1. november 2011. Skriftligt materiale rundsendes herefter til de tilmeldte.