Evaluering i skolen - invitation til reception

Evaluering, test og prøver. Begreberne fyger rundt i medierne. Men hvad dækker begreberne egentlig over? Det giver ny bog: Evaluering i skolen - baggrund, praksis og teori svar på.

onsdag 18. maj 2011, kl. 15:30 - . kl.

Ny bog Evaluering i skolen – baggrund, praksis, teori giver en samlet, dybtgående og sammenlignende forklaring på de enkelte begreber og sammenhængen mellem dem og skildrer evidensbegrebet. Der er også eksempler og illustrationer fra bl.a. fagene dansk og matematik samt internationale og nationale prøver og test.

Evaluering i skolen – baggrund, praksis, teori er den første samlede håndbog om evaluering! Bogens 10 kapitler er suppleret med udførlige litteratur- og navnelister, og et fyldigt emne- og
stikordsregister.

Bogens forfattere supplerer hinandens kompetencer inden for hvert deres område.

Peter Allerup
Cand.stat. i matematisk statistik. Ansvarlig statistiker i nationale og internationale komparative undersøgelser inden for læsning, matematik og naturfag. Professor på Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet inden for området psykometri.

Mogens Jansen
Lærer, faglærer i dansk, læsepædagog, cand.psych. Læseforsker, fagbogsredaktør og fagbogsforfatter. Tidl. kst. direktør ved Danmarks Pædagogiske Institut. Medlem af Reading Hall of Fame.

Peter Weng
Lærer, cand.pæd. i matematik. Forsker på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. Lektor ved Læreruddannelserne Metropol. Har arbejdet med og rapporteret om den danske del af de internationale undersøgelser i matematik

Program ved reception Kl. 15.30
1. Velkomst ved redaktør Signe Holm-Larsen, Dafolo
2. Mogens Jansen: processen bag ”Evaluering i skolen”
3. Professor Per Fibæk Laursen: aktuelt om evaluering
4. Studierektor Thøger Johnsen, Læreruddannelserne Metropol, runder af

Herefter vil Dafolo byde på et glas vin, og det vil være muligt at købe bogen til kr. 250,-
(normalpris kr. 499 inkl. moms)

Sted

Læreruddannelserne Metropol (tidligere Frederiksberg seminarium), Personalerummet, Nyelandsvej 27-29, 2000 Frederiksberg.

18. maj kl. 15.30

Tilmelding
Tilmelding til reception kan ske til Dorte Kristensen på mail: forlag@dafolo.dk eller tlf. 9620 6666
senest 13. maj, kl. 9.00