Etnografisk film: Schoolscape

Den anden af semesterets tre filmsessioner i København, hvor vi viser film og diskuterer, bl.a. hvordan indsigt i andre levemåder og repræsentationer heraf skabes gennem antropologiske metoder. Der sættes fokus på observation, deltagelse, budskaber og reception.

Mandag 5. november 2012,  kl. 14:30 - 16:30

Sted

Lokale D219, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Schoolscape, 2007, 77 min.
af David MacDougall – australsk visual antropolog

MacDougalls film om den berømte progressive skole ‘Rishi Valley School, der ligger i Andhra Pradesh, Syd Indien.
Skolens grundlægger Jiddu Krishnamurti var bl.a. meget optaget af at lære eleverne at se (iagttage og observere) omgivelserne omkring dem. ”SchoolScapes” er dedikeret til den simple ’act of looking’, og hver scene er lave i en enkelt optagelse (uden klip).

Nr. 2 af 3 filmsessioner. De øvrige film vises d. 22. oktober og 12. december.

Alle interesserede er velkomne.

Sally Anderson, Mads Middelboe Rehder og Ida Wentzel Winther