Etnografisk film: Confluences Emerillion of French Guiana

Den tredje af semesterets tre filmsessioner i København, hvor vi viser film og diskuterer, bl.a. hvordan indsigt i andre levemåder og repræsentationer heraf skabes gennem antropologiske metoder. Der sættes fokus på observation, deltagelse, budskaber og reception.

Mandag 3. december 2012,  kl. 14:30 - 16:30

Sted

Lokale D219, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Confluences Emerillion of French Guiana 2008, 78 min.
af Perle Møhl, dansk visuel antropolog (vil være tilsted)

The anthropologist invites her Emerillon companions to defy the negative images hitherto made of them and to propose new ones. Several Emerillon take up the challenge and through their sometimes stumbling, yet always resourceful efforts to maintain a life in the forest while profiting from their status as French citizens, they present another version of what being Emerillion is all about.

Nr. 3 af 3 filmsessioner. De øvrige film vises d. 22. oktober og 5. november.

Alle interesserede er velkomne.

Sally Anderson, Mads Middelboe Rehder og Ida Wentzel Winther