Etnografisk film: "Children’s everyday life at Christiansø"

I dette semester laver vi to filmsessioner i Aarhus, hvor vi viser film og diskuterer ideen med at ville dokumentere og formidle indsigt i andre kulturers levemåder (voksne såvel som børns).

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 8. maj 2012,  kl. 10:00 - 12:00

Sted

Lokale 1453-121, Aarhus Universitet, Nobelparken, Jens Chr. Skous Vej, 8200 Aarhus

?

Af Ida W. Winther, 2012, 53 min. Filmen sætter fokus på børnenes hverdagsliv på Christiansø, som ligger i klippekanten af Danmark - 1 times sejlads øst for Bornholm. Her er 100 faste beboere, hvoraf 25 er børn i alderen ½-13 år. 12-14 af dem går på øens skole. Øen er et gammelt forsvarsværk, ejet af staten og administreret af Forsvarsministeriet.  Her er ingen biler, hunde og katte; men frøer og tusindvis af skrigende måger, trækfugle og evig vind. Fra maj til september besøges øen af ca. 70.000 turister.  Filmen fokuserer bl.a. på børns hverdagsliv hvor afgrænsethed er en central faktor.

Underviser: lektor Ida W. Winther

Alle interesserede er velkomne.

Kontaktpersoner: Sally Anderson, Mads Middelboe Rehder og Ida Wentzel Winther

Dette er først session i Aarhus. Anden session er d. 11. juni.