Efteruddannelseskursus i demokrati og aktivt medborgerskab (København)

Efteruddannelseskursus på 2 moduler à hver 2 dage for undervisere på sprogskoler i Danmark.

torsdag 31. marts 2011, kl. 10:00 - . kl.

Sted

Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Tuborgvej 164, 2400 København NV (lokale meddeles senere)

På dette kursus indføres deltagerne i medborgerskab ud fra forskellige teoretiske perspektiver, og på kurserne udvikles og afprøves desuden et nyt undervisningsmateriale til demokrati- og medborgerskabsundervisningen på danskuddannelse 1, 2 og 3.

Undervisningsmaterialet udvikles i samarbejde med kursusdeltagerne. Deltagerne i efteruddannelseskurserne får altså mulighed for at udvikle materiale til deres egen undervisning.

Indhold
Hvert kursus består af to moduler. Hvert af disse moduler består af en teoretisk del og en didaktisk del.
Modul 1: Viden om medborgerskab i historisk-politisk og pædagogisk-filosofisk perspektiv (2 dage)
Modul 2: Etik, værdier og religion i medborgerskab (2 dage)

Læs studieordning.
Litteraturen til kurset kan downloades her i pdf-format.
Kursusprogrammet vil blive sendt til deltagerne ca. en uge før kursets start.

Tid og sted
Den 31. marts, 1., 7. og 8. april 2011 kl. 10-16 på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, AU, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, bygning D, lokale D165, 2400 København NV.

Tilmelding
Deltagelse er gratis og tilmelding foregår efter først-til-mølle princippet. Der er et max. deltagerantal på 35 deltagere. Tilmeldingsfristen er udsat til onsdag den 30. marts.

Bliver du forhindret i at deltage, bedes du melde afbud.

Tilmeld dig her

Kurset er en del af Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integrations efteruddannelsesprogram "Styrkelse af undervisningen i demokrati og medborgerskab i danskuddannelserne for voksne udlændinge ved sprogcentrene i Danmark".

Spørgsmål vedr. kurserne kan stilles til kommunikationsmedarbejder Vibe Middelboe på vam@dpu.dk / tlf. 8888 9458.