Efteruddannelseskursus i demokrati og aktivt medborgerskab (Aarhus)

For undervisere på sprogskoler i Danmark.

torsdag 10. februar 2011, kl. 00:00 - . kl.

Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Campus Århus (lokale meddeles senere)

Efteruddannelseskursus i demokrati og aktivt medborgerskab på 2 moduler à hver 2 dage for undervisere på sprogskoler i Danmark. Kurserne udbydes i efteråret i København og i foråret i Århus.

Indhold:
Hvert kursus består af to moduler. Hvert af disse moduler består af en teoretisk del og en didaktisk del. Den teoretiske del er den samme på alle kurserne, hvorimod den didaktiske del særligt retter sig mod niveauerne på Dansk 1, 2 og 3.

Modul 1: Viden om medborgerskab i historisk-politisk og pædagogisk-filosofisk perspektiv (2 dage)
Modul 2: Etik, værdier og religion i medborgerskab (2 dage)

Links:
Læs studieordning

Litteraturen til kurset kan downloades her i pdf-format
Bemærk, at teksterne vil være de samme til kurserne.

Hent program for kursus 2 i Århus
Programmerne vil blive sendt til deltagerne inden kurserne.

Kursusdatoer:
Århus:
Dansk 1: 10.-11. januar og 17.-18. januar 2011 (er afholdt)
Dansk 2: 10.-11. februar og 17.-18. februar 2011
Dansk 3: 10.-11. marts og 17.-18. marts 2011 (overtegnet)

Bemærk, at vi afholder et kursus mere i København d. 31.3.-1.4 og 7.-8.4 2011. Se mere under datoen 31.3 i kalenderen.

Tilmelding
Deltagelse er gratis og tilmelding foregår efter først-til-mølle princippet. Der er et max. deltagerantal på 35 deltagere pr. kursus. Man kan kun deltage i ét kursus. Tilmeldingsfristen er 14 dage før hvert kursus. Bliver du forhindret i at deltage, bedes du melde afbud i god tid.

Tilmelding til kurserne i Århus kan ske her

Kurserne er en del af Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integrations efteruddannelsesprogram Styrkelse af undervisningen i demokrati og medborgerskab i danskuddannelserne for voksne udlændinge ved sprogcentrene i Danmark.

Spørgsmål vedr. kurserne kan stilles til kommunikationsmedarbejder Vibe Abildtrup Middelboe på vam@dpu.dk / tlf. 88 88 94 58.