Effekt-evaluering af TEKU-modellen og teknologiforståelse på professionsuddannelserne

Gå hjem møde om ny læringsmodel og teknologiforståelse på professionsuddannelserne: Forskningsprojektet Technucation har udviklet en ny læringsmodel for undervisning i teknologiforståelse i lærer- og sygeplejerskeuddannelserne. Effekterne af at anvende TEKU-modellen i praksis er nu blevet afprøvet og Teknologisk institut og Technucation præsenterer resultaterne ved et møde på DPU.

Mandag 22. juni 2015,  kl. 15:00 - 17:00

Sted

Bygning J, lokale 110, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Emdupvej 54, 2400 København NV

Teknologiforståelse er løbende at kunne lære, vurdere og analysere ny teknologi, teknologi i en situeret praksis, teknologiens komplekse veje og teknologiers indflydelse på professionerne og samspillet mellem disse faktorer.

Når ny teknologi indføres i velfærdsprofessionerne ændres fagligheden blandt medarbejderne. Lærere og sygeplejersker er i deres hverdag fyldt med komplekse relationer til teknologi. Men uddannelserne har ikke givet dem redskaber til at håndtere denne kompleksitet.

Det er baggrunden for at forskningsprojektet Technucation har udviklet en ny læringsmodel: TEKU-modellen. Effekterne af at anvende læringsmodellen i relation til teknologiforståelse blevet afprøvet i RCT-baserede forsøg på lærer- og sygeplejerskeuddannelserne ved Metropol og UCC. Resultaterne udgives nu i evalueringsrapporten ”Teknologiforståelse blandt lærer- og sygeplejestuderende - Opsamling af kvantitative resultater” fra Teknologisk Institut.

Rapportens konklusioner præsenteres ved et ”gå-hjem-møde” på DPU, Aarhus Universitet mandag den 22. juni kl. 15.00-17.00. Mødet henvender sig til alle interesserede indenfor området. Alle deltagere får udleveret rapporten samt et eksemplar af bogen om TEKU-modellen udgivet af U-Press.

Læs mere om Technucation-projektet på www.technucation.dk

15:00-15:20:
’Technucation og TEKU-modellen’ – Velkomst og introduktion af Cathrine Hasse

15:20-16:15:
’TEKU-modellen giver teknologiforståelse blandt lærere og sygeplejersker’ – Daniel Fragtrup og Casper Burlin fra Teknologisk Institut præsenterer rapportens resultater

16:15-17.00:
Fælles debat om TEKU-modellen og rapportens resultater

Der vil være lækre forfriskninger undervejs!

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men på grund af et begrænset antal pladser er tilmelding obligatorisk.