Drama og udvikling af legekompetence i børnehaven

WIP-seminar ved ph.d.-stipendiat Merete Sørensen

Torsdag 16. februar 2012,  kl. 11:00 - 13:00

Tuborgvej 164, 2400 København NV. lokale A410

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU)

Projektet tager sit afsæt i  et pragmatisk baseret aktionsforskningsstudie i 2 børnehaver med særligt fokus på de børn, som kun i begrænset omfang er en del af institutionernes legefællesskaber. I det eksperimentale arbejde i institutionerne har jeg arbejdet med med at undersøge hvorvidt skabende dramaaktiviteter kan udvikle  børnenes legekompetencer og hermed understøtte børnenes legefællesskaber og bidrage til deres egne legende æstetiske læreprocesser. Projektet henter sit teoretiske belæg i en forståelse af leg som kulturel aktivitet og æstetisk læreproces, med særlig inspiration fra Lev S. Vygotskij og Hansjörg Hohr.

Vejleder er Mads T Haugsted.
Opponenter er Stig Brostrøm og Janek Szakowski.

Kontakt Merete Sørensen for yderligere information og tilmelding til seminaret: mso@ucsj.dk.