Danskfagligheder i dansk som andetsprog – fagidentitet, formål og positioneringsmuligheder for elever og studerende

Forelæsning ved lektor Bergthora Kristiansdottir. Del af Danskfagenes Didaktiks forelæsningsrækker.

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 17. september 2013,  kl. 13:00 - 15:00

Sted

Lokale A414, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Danskfagenes Didaktik indbyder igen til de traditionsrige forelæsningsrækker, hvor forskere fra Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Didaktik/dansk fremlægger centrale aspekter af forholdet danskfaget og didaktik.

Som noget nyt er ved hver forelæsning en “sparringspartner”, der i forvejen er informeret om indholdet af forelæsningen. Denne kollega har til opgave at forholde sig kritisk konstruktivt til indholdet.

Dagens sparringspartner vil være lektor Gitte Ingerslev.

Se oversigt over forelæsningsrækkerne her.

Kontakt: Lektor, Ph.d. Mads Thorkild Haugsted, mads@dpu.dk